vineri, 20 septembrie 2013
12 Deviaţiilor cognitive care vă împiedică să fie raţională
Creierul uman este capabil de 10 procese16 pe secundă, ceea ce face mult mai puternic decât orice calculator în prezent în existenţa. Dar asta nu înseamnă că creierele noastre nu au limitări majore. Smerit calculator pot face matematica mii de ori mai bine decât putem, şi amintirile noastre sunt adesea mai puţin inutil — în plus, suntem supuse deviaţiilor cognitive, cele enervant glitches în gândirea noastră că ne determina să ia decizii discutabile şi ajunge la concluzii eronate. Aici sunt de o duzină de cele mai comune şi pernicioase deviaţiilor cognitive, care trebuie să ştiţi despre.
Înainte de a începe, este important să se facă distincţia între deviaţiilor cognitive şi logice. O eroare logică este o eroare în argumentarea logică (ex. ad hominem atacuri, pante alunecoase, circulară argumente, recurs la forţă, etc.). O distorsiune cognitivă, pe de altă parte, este un veritabil deficit sau limitare în gândirea noastră — o breşă în judecată care apare la erori de memorie, sociale de atribuire şi erorile (precum statistice de erorilor sau un fals sentiment de probabilitate).
Unii psihologi sociale cred noastre deviaţiilor cognitive ne ajuta procesul de informaţii mai eficient, în special în situații periculoase. Totusi, acestea conduc noi de a face greşeli grave. Putem fi predispuse la astfel de erori în judecată, dar cel puţin putem fi conştienţi de ele. Aici sunt unele cele importante pentru a păstra în minte.
Confirmarea Bias
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational
Ne place să fie de acord cu oameni care sunt de acord cu noi. Este de ce am doar vizite de site-uri de care exprima opiniile noastre politice, şi de ce avem cea mai mare parte închide în jurul oameni care deţin opinii similare şi gusturi. Avem tendinţa de a fi pus în afara de indivizi, grupuri, şi surse de ştiri, care ne fac simt inconfortabil sau nesigure despre opiniile noastre-ceea ce psihologul comportamentale B. F. Skinner numeşte disonanţă cognitivă. Este acest mod preferenţial de comportament care conduce la confirmarea părtinire — vizualizari actul de multe ori inconştient de referinţă numai acele perspective care alimenta noastre pre-existente, în acelaşi timp ignorând sau avizele de respingere — indiferent cum valabile — care ameninţă părerea noastră de lume. Şi paradoxal, internet a făcut doar această tendinţă chiar mai rău.
Ingroup Bias
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational
Oarecum similar cu o prejudecată de confirmare este părtinire ingroup, o manifestare a noastră înnăscută tendinte tribalistic. Si ciudat, mare parte din acest efect pot avea a face cu oxitocina — aşa-numitele "molecula de iubire." Acest neurotransmitator, în timp ce ne ajută să forge obligaţiuni mai stransa cu oameni în nostru ingroup, efectuează exact opusul funcţie pentru cele de pe exterior — ne face suspect, fricos, şi chiar şi dispreţuitoare ale altora. În cele din urmă, o prejudecată ingroup ne determină să supraestimezi abilităţi şi valoarea de grupul nostru imediat seama oamenii nu ştim cu adevărat.
Jucatorului eroare logică
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational
Se numeşte o eroare logică, dar este mai mult un glitch în gândirea noastră. Avem tendinţa de a pune o mare cantitate de greutate pe evenimente anterioare, crezând că ei cumva voi influenţa rezultatele viitoare. Exemplu clasic este monedă se clatina. După răsturnarea capete, spune, de cinci ori consecutiv, înclinaţia noastră este de a anticipa o creştere probabilitatea că banul următoare va fi cozi — cotele trebuie să fie cu siguranţă favoarea capete. Dar, în realitate, cotele sunt încă 50/50. Cum spune statisticieni, rezultate în diferite tosses sunt statistic independent şi probabilitatea de orice rezultat este încă 50%.
Relatedly, de asemenea, există o prejudecată de aşteptare pozitivă — care adesea combustibili dependenta de jocuri de noroc. Acesta este sensul că noastre noroc are de a schimba în cele din urmă şi că norocul este pe drum. Ea, de asemenea, contribues la concepţia greşită "cald mână". În mod similar, este acelaşi sentiment ajungem când vom începe o nouă relaţie care ne conduce să cred că va fi mai bine decât ultima.
Post-cumpărare raţionalizarea
Amintiţi-vă că timp ai cumparat ceva total inutile, defect, sau excesiv cheltuiala, şi apoi vă raţionalizate achiziţionarea în aşa măsură că tu te convins a fost o idee mare-a lungul? Da, asta e post-cumpărare raţionalizarea în acţiune — un fel de clădire-înăuntru mechanism, care ne face să vă simţiţi mai bine după ce luăm decizii nasol, mai ales la Casa de marcat. De asemenea, cunoscut ca sindromul Stockholm cumpărătorului, este o modalitate de a justifica subconstient achiziţii noastre — cele mai ales scumpe. Social psihologi spun acesta decurge din principiul angajamentul, noastre psihologice dorinţa de a rămâne consecventă şi pentru a evita o stare de disonanţă cognitivă.
Probabilitatea de a neglija
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational
Foarte puţini dintre noi au o problemă în obţinerea o maşină şi care merge pentru o unitate, dar mulţi dintre noi experienta mare emoţii despre pas cu pas în interiorul un avion şi zboară la picioarele de 35.000. De zbor, destul de evident, este o activitate în întregime nenatural şi aparent periculoase. Totuşi, practic toate dintre noi ştiu şi recunosc faptul că probabilitatea de a muri într-un accident auto este semnificativ mai mare decât obtinerea ucis într-un accident de avion — dar creierul nostru ne va elibera din această logică clară (statistic, avem o şansă de 1 în 84 de moarte într-un accident vehicular, comparativ cu o şansă de 1 la 5000 de moarte într-un accident de avion [alte surse indică cote cât mai mare de 1 la 20.000]). Aceasta este acelaşi fenomen care ne face să ne vă faceţi griji despre obtinerea ucis într-un act de terorism spre deosebire de ceva mult mai posibil, ca în scădere în jos scari sau intoxicaţii accidentale.
Aceasta este ceea ce sociale psiholog Cass Sunstein apeluri probabilitatea neglijarea — incapacitatea noastră de a înţelege corect un sens propriu de pericol și risc — care adesea ne conduce să supraestimeze riscurile de relativ inofensiv activităţi, în timp ce forţându-ne să supraaprecia cele mai periculoase.
Observaţionale selecţie Bias
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational
Acest lucru este faptul că efectul brusc să observe lucruri noi nu observaţi că de mult înainte- dar putem presupune în mod eronat că frecvența a crescut. Un exemplu perfect este ceea ce se întâmplă după ce vom cumpăra o maşină nouă şi inexplicabil vom începe pentru a vedea aceeaşi maşină practic peste tot. Un efect similar se intampla la femeile gravide care brusc observat o multime de alte femei gravide în jurul lor. Sau ar putea fi un număr unic sau cântec. Nu este că aceste lucruri apar mai frecvent, este că (pentru orice motiv) selectat elementul în mintea noastră, şi la rândul său, sunt l observe mai des. Problema este, cei mai mulţi oameni nu recunosc acest lucru ca o prejudecată selectional, şi de fapt cred că aceste elemente sau evenimente sunt întâmplă cu creşterea frecvenţei — care poate fi un sentiment foarte deconcertant. Este de asemenea o distorsiune cognitivă, care contribuie la sentimentul că apariţia unor lucruri sau evenimente nu a putut fi, eventual, o coincidenţă (deşi este).
Status-quo-ul Bias
Noi, oamenii tind să fie teamă de schimbare, care adesea ne conduce de a face alegeri care garantează că lucrurile rămâne aceeaşi, sau schimbarea cât mai puţin posibil. Inutil să spun, acest lucru a ramificaţii în totul, de la politică la economie. Ne place să rămânem la nostru rutine, partidele politice şi mesele noastre preferate la restaurante. Parte a perniciousness de această prejudecată este nejustificată presupunerea că o altă alegere va fi inferior sau de a face lucrurile mai rău. Părtinire status-quo-ului pot fi însumate cu a spune, "în cazul în care acesta este stricat, nu repara" — o zicală că combustibilii noastre tendinte conservatoare. Şi de fapt, unii comentatori spun că acesta este motivul pentru care SUA nu a fost capabil să adopte universal de îngrijire a sănătăţii, în ciuda faptului că cele mai multe persoane de sprijin ideea de reformă.
Negativitatea Bias
Oamenii tind sa acorde atentie mai multe ştiri rele — şi nu este doar pentru că suntem morbide. Sociologii sustin ca este pe cont de atenţia selectivă şi că, având în vedere posibilitatea de a alege, noi percepem Stiri negative ca fiind mai importante sau profund. Avem, de asemenea, tendinţa de a da mai multă credibilitate la veşti proaste, probabil pentru că suntem suspecte (sau plictisit) de proclamaţii contrare. Mai evolutiv, ia în seamă veşti proaste pot fi mai adaptabile decat ignorând veşti bune (ex. "saber suge de tigri dinte" vs "acest boabe gust bun"). Astăzi, vom rula riscul de locuinţă pe negativitate în detrimentul vestea cu adevărat bună. Steven Pinker, în cartea sa îngerii mai bună a naturii noastre: ce a scăzut de violenţă, susţine că crimă, violenţă, război şi alte nedreptăţile sunt în mod constant în scădere, dar cei mai mulţi oameni ar argumenta că lucrurile devin mai rău — ceea ce este un exemplu perfect de părtinire de negativitate la locul de muncă.
Efectul bandwagon
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational
Dacă suntem de multe ori inconştient de ea, ne place să meargă cu fluxul de mulţime. Când masele începe pentru a alege un castigator sau un favorit, care este atunci când creierul nostru individualizat începe să închidă şi introduceţi într-un fel de mentalitate "gândirii de grup" sau hivemind. Dar aceasta nu trebuie să fie o mare mulţime de oameni sau capriciile unei întregi naţiuni; Aceasta poate include grupuri mici, ca o familie sau chiar un mic grup de birou co-lucrătorilor. Efectul bandwagon este ceea ce cauzează adesea comportamente, normele sociale şi memes să se propage între grupuri de persoane, indiferent de dovezile sau motivele în sprijinul. De aceea sondajele de opinie sunt de multe ori bârfit, deoarece acestea pot conduce perspectivele de indivizi în consecinţă. Mare parte din această prejudecată are de a face cu built-in dorinţa noastră de a se potrivi în şi se conformează, celebru ca fiind demonstrat de Asch Conformitatea experimente.
Proiecţie Bias
Ca indivizi prins în interiorul minţile noastre 24/7, adesea este dificil pentru noi de a proiecta în afara limitelor de propria noastră conştiinţă şi preferinţe. Avem tendinţa de a presupune că majoritatea oamenilor cred ca noi — deşi nu poate fi nici o justificare pentru ea. Acest inconvenient cognitiv adesea duce la un efect conexe cunoscut ca părtinire falşi consens în cazul în care avem tendinţa de a crede că oamenii nu numai cred ca noi, dar că acestea, de asemenea, de acord cu noi. Este o prejudecată unde putem supraestima modul tipic normale ne sunt şi presupunem că un consens există probleme atunci când nu poate fi nici unul. În plus, se poate crea, de asemenea, efectul în cazul în care membrii de un radical sau franjuri grup presupune că mai multe persoane în afara de acord cu ei decat este cazul. Sau exagerat de încredere unul are atunci când estimarea câştigătorul de alegerile sau sport meci.
Părtinire momentul actual
The 12 cognitive biases that prevent you from being rational
Noi, oamenii au un timp foarte greu ne imaginam în viitor şi modificarea noastre comportamente şi aşteptări în consecinţă. Majoritatea dintre noi, mai degrabă ar experimenta placerea în momentul actual, lăsând durerea pentru mai târziu. Aceasta este o prejudecată care este de interes special pentru economisti (adică noastre refuzul de a nu cheltuitoare şi economisi bani) şi practicieni de sănătate. Într-adevăr, un studiu 1998 a arătat că, atunci când a face alegeri alimente pentru săptămâna următoare, 74% din participanţi ales fructe. Dar atunci când alegerea alimentelor a fost pentru ziua curentă, 70% ales ciocolata.
Efectul de ancorare
De asemenea, cunoscut sub numele capcana relativităţii, aceasta este tendinţa avem de a compara şi contrastul numai o limitată set de elemente. Se numeşte efect de ancorare pentru că avem tendinţa să fixeze o valoare sau numărul pe care la rândul său devine în comparaţie cu totul altceva. Exemplu clasic este un element la magazin care este de vânzare; Avem tendinţa de a vedea (şi valoare), diferenţa de preţ, dar nu total preţul în sine. De aceea, unele meniuri restaurant au intrări foarte scumpe, în timp ce, de asemenea, inclusiv mai (aparent) în mod rezonabil preţ cele. Este, de asemenea, de ce, atunci când dat o alegere, avem tendinţa de a alege opţiunea mijloc — nu prea scump, şi nu prea ieftine.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu